פרופ' גלבוע: "השיחות של בנט עם פוטין לא שוות דבר"

מהדורת הבוקר 1 Comment on פרופ' גלבוע: "השיחות של בנט עם פוטין לא שוות דבר"

איתן גלבוע, פרופ' ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת בר אילן בשיחה עם 'קול חי': "התנהלות ישראל נכונה, הצביעה בעד החלטה שתובעת את רוסיה לצאת מגבולות אוקראינה. שוטר רע ושוטר טוב לא בהכרח רע בדיפלומטיה, עמדתה הרשמית של ישראל היא התייצבות לצד אוקראינה. השיחות של בנט עם פוטין לא שוות שום דבר, פוטין מנצל את זה לצרכי תעמולה"

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
16:40
30.04.24
איתי גדסי No Comments on סמוטריץ תוקף בחריפות: "השלכות העסקה יהיו הרות אסון"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איתן גלבוע, פרופ' ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת בר אילן אומר כי ההתנהלות הישראלית בכל הנוגע למלחמה במזרח אירופה היא נכונה וכי גם הנשיא האמריקני, ביידן עושה את המקסימום שהוא יכול.

"התנהלות ישראל נכונה, בהתחלה היו קצת גמגומים בגלל הרגישות עם רוסיה בסוריה – אבל אתמול ישראל הצביעה בעד החלטה שמגנה את רוסיה ותובעת ממנה להפסיק את המלחמה ולצאת מגבולות אוקראינה", אומר גלבוע בשיחה עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר.

הוא התייחס להבדלי הגישה בין ראש הממשלה בנט – שמוביל קו נייטרלי יותר לשר החוץ לפיד – שמוביל קו תקיף יותר מול רוסיה: "לחלק את זה לשוטר רע ושוטר טוב זה לא בהכרח רע בדיפלומטיה, עמדתה הרשמית של ישראל היא התייצבות לצד אוקראינה, אנחנו שולחים לשם ציוד הומניטרי, זה מה שצריך לעשות".

ביחס לשיחות של בנט עם פוטין, אמר פרופ' גלבוע כי הן לא שוות דבר: "אני חושב שהשיחות של בנט עם פוטין לא שוות שום דבר, פוטין מנצל את זה לצרכי תעמולה – כאילו הוא מחפש דיפלומטיה. הוא רוצה להדיח את השלטון האוקראיני ולשים בשלטון את המנהיג הקודם, שהודח בכלל שהוא היה פרו רוסי".

פרופ' גלבוע הסביר את ההתנהלות האמריקנית: "ביידן עושה כל מה שהוא יכול, הוא לא יכול היה לעשות יותר. אם הוא היה שולח חיילים לאוקראינה זו מלחמת עולם שלישית. טראמפ לא היה עושה שום דבר אחר – הוא גם אשם בסיפור הזה יותר מכל אדם אחר. הוא הכחיש שפוטין התערב בבחירות ב-2016, הוא ניסה לפרק את נאט"ו, הלך נגד האיחוד האירופי. זה הביא את פוטין לחשוב שלא יקרה כלום אם הוא יכנס לאוקראינה, המערב לא יעשה כלום".

"אני חושב שפוטין חוטף מכות רציניות ביותר", מוסיף גלבוע "אני כמעט בטוח שהמחירים שהוא משלם – זה לא מה שהוא חשב שיהיה. אף מטוס רוסי לא יכול לנסוע מעל אירופה, מעל ארה"ב, כל האוליגרכים הרוסים שהתרגלו לחיים הטובים במערב, כל הנכסים שלהם מוקפאים. פוטין עשה דבר מדהים, הוא חשב שיפרק את נאט"ו והוא החייה אותה".

לדברי גלבוע "המטרה של המערב כרגע זה לעצור את המלחמה ואם לא זה – לפחות שפוטין ישלם מחירים אדירים, והוא מתחיל לשלם אותם. הדבר השני זה למנוע ממנו להכנס למדינות שכנות שכן חברות בנאט"ו, ואז לא תהיה ברירה אלא שהברית תתערב והדבר השלישי, בחשיבה קצת יותר קדימה – זה להפיל את פוטין. אם הוא יפול ביידן יקבל צל"ש".



1 תגובות

מיין תגובות